HVTC heeft uitbreiding Heracles Stadion in opdracht

Heracles Almelo is een Nederlandse betaald voetbalclub uit Almelo, opgericht op 3 mei 1903. De club is vernoemd naar de Griekse halfgod Herakles en is een van de oudere profvoetbalclubs van Nederland. Heracles werd landskampioen in 1927 en in 1941, en bekerfinalist in 2012.

Heracles speelt zijn thuiswedstrijden in het Polman Stadion, dat plaats biedt aan 8500 toeschouwers. Na de rappe uitverkoop van seizoenkaarten voor het seizoen 2005/2006 smeedde het bestuur een plan om nog voor de start van de competitie het stadion met zo’n 3000 zitplaatsen uit te breiden tot bijna 10.000 zitplaatsen. Het was eveneens de bedoeling dat er een aantal nieuwe skyboxen zou worden gebouwd. Waar normaliter bovenop de bestaande tribune wordt gebouwd, is het in het Polman Stadion de bedoeling dat de tribunes naar onderen doorgetrokken worden tot aan het veld, iets wat een zogeheten “Engels sfeertje” moet creëren. Inmiddels zijn de plannen ten uitvoer gebracht en is de totale capaciteit van het stadion verhoogd van 6900 (400 plaatsen voor de bezoekende club) tot 8500. Heracles speelt zijn thuiswedstrijden in de Eredivisie op kunstgras, hier worden tevens de trainingen op afgewerkt.Vanaf 1909 tot en met augustus 1999 bespeelde Heracles het terrein aan de Bornsestraat. Dit stadion met een capaciteit van 8000 plaatsen (anno 1999), en met een toeschouwersrecord van 25.000 bezoekers bij de wedstrijd Heracles – Feyenoord (Eredivisie / 8 november 1964), werd gekenmerkt door de Engelse houten hoofdtribune, die in de lente van 1925 werd gebouwd en na de afbraak van het stadion is verplaatst naar de velden van de amateurs van A.V.C. Heracles. Dit stadion is tegenwoordig een rijksmonument.

In 2008 kwam Heracles met een nieuw plan, namelijk het bouwen van een gloednieuw stadion. Dit stadion zou onderdak bieden aan 15.000 supporters. Het akkoord is nooit gesloten. Op 13 januari 2014 werd er een nieuw plan gepresenteerd, waarbij de tribunes worden opgehoogd en er meer skyboxen worden gecreëerd. Hiernaast is het plan om het volledige stadion te moderniseren. DE (VER)BOUW IS GESTART, op 30 juni 2014 zijn de handtekeningen gezet.